Текстова версія
Нарада в Кабінеті міністрів стосовно дозвільних питань
Автор: Ярослав ГАЛАТА
Оператор: Євген ЦИПЛЬОНКОВ
Доброго ранку, панове! З вами, як завжди о цій порі, наш «УкрАвтоКонтинент» – програма, яку ми створюємо за підтримки Асоціації міжнародних автоперевізників України!
Цього тижня у приміщенні Кабінету міністрів під головуванням віце-прем’єра Іванни Климпуш-Цинцадзе відбулася нарада, покликана вирішити дозвільні питання. Потрапити до «урядової твердині» нашій знімальній групі не вдалося. Попри це, ми дізналися деякі подробиці цього важливого заходу.
Згадана зустріч відбувалася з ініціативи нашої профільної асоціації – ось цей лист було направлено на ім’я віце-прем’єр-міністра ще в січні. Приводів для занепокоєння у перевізників чимало. Адже ще свіжі в пам'яті торішні дозвільні перипетії, котрі мало не призвели до остаточної зупинки багатьох підприємств. Та й нині дозволи окремих країн вибираються значно швидше, ніж навіть у 2017-му. Щоб не залишитися біля розбитого корита, бити на сполох у секретаріаті АсМАП почали вже тепер.
Петро ГЛАВАЦЬКИЙ, віце-президент АсМАП України
Якщо за січень 2017-го року було отримано 14 тисяч польських дозволів, то за січень 2018-го року ця цифра склала майже 22 тисячі дозволів. Тобто, значне збільшення. Це можна списати на те, що були проблеми наприкінці 2017-го року і, можливо, були так звані відкладені перевезення, які виконуються вже у 2018-му році. Але, все рівно, такими темпами вибрання польських дозволів, звичайно, можуть бути проблеми.
Власне, під час наради в Кабінеті міністрів, учасники зустрічі основну увагу зосередили саме на ситуації з трьома прикордонними з Україною державами – Польщею, Угорщиною та Румунією. До кожної з них – підхід окремий, однак без цих дозволів взагалі можна забути про будь-які поїздки. Торішні переговори з польською делегацією, попри всі складнощі, залишили вельми оптимістичну норму. Котрою варто скористатися уже найближчим часом.
Петро ГЛАВАЦЬКИЙ, віце-президент АсМАП України
В протоколі українсько-польської змішаної комісії написано, що ми можемо просити збільшення Євро-5 дозволів. А Євро-5 у нас зараз ідуть дуже швидко. З 16 тисяч отриманих Євро-5, практично 14 тисяч уже видано...
То, напевно уже тепер треба їх просити, щоб не використовувати нижчі?
Так, і якраз цей девіз, що ми маємо закінчити рік нормально, спонукає до дій уже тепер – у лютому-березні. І вже тепер потрібно проводити відповідну роботу з компетентними органами Польщі.
З Угорщиною ситуація – ще складніша. Уже після Нового року офіційний Будапешт зі скрипом виділив Україні лише невеличку частину річної квоти двосторонніх і транзитних дозволів. Усі вони розійшлися серед перевізників буквально за кілька днів. На черзі – проведення двосторонньої змішаної комісії. Саме на цей тет-а-тет нині покладаються основні сподівання.
Петро ГЛАВАЦЬКИЙ, віце-президент АсМАП України
Попередньо на 11-12 квітня узгоджено проведення двосторонньої змішаної комісії Україна-Угорщина на рівні заступників міністрів. Комісія має відбутися в Будапешті. Сподіваємося, якщо нічого не завадить, то ця комісія відбудеться. Будемо до неї готуватися. Власне, нинішня нарада у віце-прем'єра – це також етап підготовки до цієї комісії. Не хочеться забігати наперед, але очікуватимемо на якийсь позитивний результат і на прорив у стосунках України з Угорщиною.
Стосовно Румунії, то й тут останнім часом дозвільна ситуація складається не найкращим чином. Ще торік чиновники Міністерства інфраструктури наполягали на тому, що територією цієї держави мають їздити лише вантажівки, екологічного стандарту не нижче за Євро-3. Тоді це обмеження вдалося зняти, однак, починаючи з 2018-го воно поповнило перелік не надто приємних для перевізників новацій. А ще – румуни є лідерами за кількістю перенесених засідань двосторонніх змішаних комісій з українцями.
Петро ГЛАВАЦЬКИЙ, віце-президент АсМАП України
Останнє засідання з румунською стороною відбувалося в серпні 2014-го року. Тобто, три з половиною роки – шість разів переносилися ці засідання з різних причин – як об’єктивних, так і суб’єктивних. Часто – через зміну уряду і міністра в Румунії. Але ми сподіватимемося, що найближчим часом буде. Зараз, за заявою заступника міністра інфраструктури Віктора Довганя, уже в березні, мало не в першій декаді мають відбутися двосторонні економічні консультації з Румунією. Зокрема, стосовно забезпечення українських перевізників румунськими дозволами.
Словом, певних результатів учасникам урядової наради досягти вдалося. Особливо тішить, що віднині болючі дозвільні питання не обмежуватимуться обговоренням лише у профільному відомстві. Їх пообіцяли регулярно виносити на найвищий рівень. Як в межах Кабінету міністрів, так і під час найрізноманітніших міжнародних діалогів.
Петро ГЛАВАЦЬКИЙ, віце-президент АсМАП України
Міністерство зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі висловило готовність питання збільшення контингенту дозволів, а також лібералізації перевезень згадувати на всіх (!) економічних форумах, усіх міжурядових переговорах. Тобто, при будь-яких контактах з державами Євросоюзу, пов’язаних з економікою. Міністерству зовнішніх зв'язків взагалі доручено скласти перелік усіх майданчиків, на яких можливе проведення переговорів.
Коли такий перелік остаточно буде сформовано, ми знову повернемося до дозвільної проблематики.
Новини АсМАП
Набув чинності наказ міністра транспорту і комунікацій Литви щодо змін до вимог і порядку використання дорожніх віньєток. Зокрема, наказом узаконено нову форму сплати дорожніх зборів – електронну віньєтку. З її придбанням, факт сплати дорожнього збору підтверджуватиметься електронним записом в Інформаційній системі доріг державного значення. Паперові віньєтки також залишаються чинними.
19-21 квітня в турецькому місті Ізмір відбуватиметься міжнародна виставка автобусної галузі Бус Ворлд Туркей. Увазі гостей форуму будуть представлені сучасні зразки техніки, а також запчастини, обладнання, аксесуари та інформаційні технології. Детальна інформація стосовно участі у виставці розміщена на сайті АсМАП України.
Боротьба з порушниками правил проходження кордону
Автор: Ярослав ГАЛАТА
Оператор: Євген ЦИПЛЬОНКОВ
Йдемо далі… Минулої суботи ми детально розповіли про вояж на українсько-польський кордон, до пункту пропуску «Ягодин». Втім, окремі нюанси тієї поїздки, усе ж таки, залишилися за кадром. Тому, просто зараз ми продовжуємо прикордонну тематику.
В очікуванні своєї черги чимало опитаних нами водіїв скаржилися на те, що нині почастішали спроби їхніх недобропорядних колег «проскочити» поближче до пункту пропуску поза чергою. Дехто робить це під виглядом використання книжки МДП, інші – прикриваються, буцімто, швидкопсувним вантажем.
Водій №1
Завантажені йдуть пустим коридором. Нібито, порожні. Ось так виходить.
Ви були свідками такого випадку навіть?
Ну, я їх за руку не ловив, але ж хіба я не можу відрізнити порожню машину від непорожньої.
Водій №2
Ми самі вже перекриваємо, щоб не йшли лівим пасом, щоб хоч якось рухатися машинам. Вночі перекривали, а вдень ідуть, як не крути... Хтось під TIR, хтось з ОДР – вони всі йдуть лівим пасом.
Але ж це – згідно з Митним кодексом, вони не порушують.
Вони не порушують, а є люди, які не чакають, як ми своєї черги, а лізуть без черги.
Систематизувати прикордонну чергу насправді – не так уже й складно. Більше того, учора виповнився рівно рік з моменту підписання спільного наказу Міністерства внутрішніх справ, Державної прикордонної служби та Національної поліції. В цьому документі чітко виписано порядок взаємодії посадових осіб в місцях скупчення транспортних засобів саме перед пунктами пропуску через державний кордон.
Юрій КУЧИНСЬКИЙ, віце-президент АсМАП України
Тобто, якщо там – більше 50 автомобілів, тоді там мають працювати відповідні служби. Яким чином – це все розписано. Таким чином, якби ці служби знали про цей наказ і могли за цей рік підготувати і субєктів, тобто, перевізників до порядку проходження, то й ми б допомагали. І прикордонній службі, і МВС, і Національній поліції. Але, рна жаль, ніхто абсолютно не може цього зробити. І навіть – не пробують зробити.
Практика згаданої систематизації руху транспортних засобів існує й на території багатьох зарубіжних держав. За подібні намагання проскочити без черги, а тим паче – сфальшувати вміст вантажівки, контролюючі органи направляють таких пройдисвітів в кінець черги. А можуть навіть оштрафувати.
Юрій КУЧИНСЬКИЙ, віце-президент АсМАП України
Якщо він відмовиться виконувати законну вимогу представника влади, він може отримати навіть депортацію... Я хотів би звернутися до наших компетентних органів, щоб і ми могли так працювати. Бо перевізники самі просять: наведіть лад і ми будемо знати куби заїжджати, з яким товаром, як під’їжджати.
Згаданий спільний наказ передбачає також видання спеціальних талонів тим водіям, котрі справді мають право рухатися без черги.
Юрій КУЧИНСЬКИЙ, віце-президент АсМАП України
Талончик має містити також штамп посадової особи, яка його видає, дату, час вручення. І він тоді буде знати: якщо до пункту пропуску підїде автомобіль без талончика, встановленого зразка, то це означатиме, що цей транспортний засіб буде відправлятися в кінець колони.
Керівництво АсМАП України рішуче налаштоване уже найближчим часом домогтися виконання цього спільного наказу. І це – ще один крок в боротьбі з невмотивованими простоями транспорту на кордонах.
Придбання автомобілів Mercedes-Benz Actros групою компаній Fozzy Group
Автор: Ярослав ГАЛАТА
Оператор: Євген ЦИПЛЬОНКОВ
Розповідати про оновлення рухомого складу – завжди приємно. Тим паче, коли йдеться про лідера світового автопрому. Уже невдовзі сорок ось таких новеньких вантажівок Mercedes-Benz Actros доставлятимуть продукти харчування до торгових мереж супермаркетів «Сільпо» та «Фора» по всій Україні. Техніку придбано групою компаній Fozzy Group – одним із лідерів вітчизняного ринку рітейлу.
Мачей ГАВРОНЬСКІ, директор з логістики Fozzy Group
Ми обрали цю модель, бо вона надійна і безпечна. Ці автомобілі оснащені екологічними нормами Євро-5. Зараз ці 40 автомобілів – це лише перший крок. А в планах до кінця року є ще оновлення частини нашого автопарку.
Ярослав ПРИГАРА, генеральний директор компанії «АвтоКапітал»
Це – була не просто реалізація автомобілів, а забезпечення логістичного рішення для такої великої структури, яке буде ефективне для компанії.
На прохання замовника, саме ця модель – дещо модернізована. Зокрема, оснащена функцією маневрування в міських умовах. Передбачена також додаткова функція розкачування для виїзду з ям на непростих автомагітралях з ушкодженим дорожним покриттям.
Андрій МИСЛІН, заступник генерального директора ПРАТ «АТП «АТЛАНТ»
Що цікаво – тут ми встановили підсилену передню вісь вісім тонн. І трішки збільшені колеса передньої осі. Тут два моменти – це збільшує кліренс – на три сантиметри. І дозволяє уніфікувати шини з шинами напівпричепа. В усьому іншому цю машину давно всі знають. Це – Actros 408 кінських сил, V6 двигун.
Комфортно в дорозі почуватимуться й водії. Замовник обрав високу L-кабіну з одним спальним місцем, оснащену холодильником.
Контракт передбачає також післяпродажне обслуговування вантажівок. Зокрема, гарантію на двигун і трансмісію, терміном у три роки чи 450 тисяч кілометрів пробігу. Міжсервісний інтервал збільшено до 75 тисяч кілометрів. Словом, умови для експлуатації дозволяють працювати довго й надійно.