секс знакомства украина
ukrwebcompany@gmail.com: (044) Продажа сайта,ссылки,реклама
E-mail:
АсМАП - ИНФОРМ
Ассоциация международных автоперевозчиков Украины
ТВ программа
"УкрАвтоКонтинент"
Номер 459 от 15.10.2016
Смотреть
Статьи
» Смотреть все
Автомаркет

Volvo та Renault

l79s4j3YlA ISvgH0mJGTv
2011' l79s4j3YlA ISvgH0mJGTv
Дайджест
» Смотреть все
СЕРВІС АСМАП УКРАЇНИ
Деталі
Полезная информация
З 1 жовтня 2016 року розпочинається прийом документів для участі у розподілі дозволів ЄКМТ серед українських перевізників на 2017 рік
Поквартальна видача дозволів Турецької Республіки
Беларусь. С 25 августа по 5 сентября водители должны днем ездить с ближним светом фар
Россия. Правила проверки большегрузов изменились
» Смотреть все
Информация по странам
» Смотреть все
Контактная информация

ukrwebcompany@gmail.com (044) Продажа сайта,ссылки,реклама (многокан.)
E-Mail: ukrwebcompany@gmail.com

Політес митних черг

     Засоби масової інформації переповнені повідомленнями про велетенські черги автомобілів, які несподівано утворюютьсяу пунктах пропуску українсько-польського кордону. На жаль, майже ніхто з дописувачів у своїх повідомленнях навіть побіжно не торкнувся фактичних обставин, причин і можливих наслідків цього явища. Тому в це питання слід внести ясність.  Це зроблять віце-президент Асоціації міжнародних автоперевізників України Юрій Кучинський, а також керівники структурних підрозділів Асоціації та її учасники: Володимир Гриненко – перший заступник голови Ради АсМАП України, голова регіональної ради міжнародних перевізників м. Києва; Олексій Кульєв - голова регіональної ради міжнародних перевізників Харківської та Луганської областей; Микола Талов – голова регіональної ради міжнародних перевізників Дніпровської області;  Анатолій Барсак – голова регіональної ради міжнародних перевізників Вінницької та Житомирської областей; Віктор Ядуха – голова регіональної ради міжнародних перевізників Хмельницької області; Олександр Остапук (ФОП Остапук О.Є.), м. Ковель; Віталій Ковальський (ТОВ «Ковальський В.В.»), м. Хмельницький… Власне, це лише незначна частина перевізників, які, поза сумнівом, хотіли б висловитися з приводу нинішніх подій на пунктах пропуску. 

 

                   Імпровізації на тему імітації

         По-перше, з огляду на масштаб інциденту, черги утворюються не на «українсько-польському» кордоні, як подають ЗМІ, а фактично на кордоні України з Євросоюзом, тому що саме польсько-український кордон є частиною східного кордону Євросоюзу, а на транзитні вантажі, які затримуються в чергах у пунктах попуску, чекають не тільки в Польщі, а також в Німеччині, Франції, Іспанії, Нідерландах та інших країнах Західної Європи.

         Масштаб інциденту, і особливо його наслідки, дозволяють трактувати цю подію саме так. 

         Насправді велетенські черги у пунктах попуску утворилися внаслідок внутрішніх непорозумінь працівників польської митної служби з власним Урядом, який вирішив об’єднати митну та податкову служби в одну, подібно до того, я це було раніше зроблено в Україні. Але, на відміну від українських колег, польські митники з таким об’єднанням не погоджуються через зниження, на їхню думку, статусу своєї служби, звуження її повноважень,  та ущемлення прав працівників, і на знак протесту, за рішенням своєї профспілки, застосували  так званий «італійський страйк».

         «Італійський страйк» - специфічна форма протестної боротьби, вперше застосованої італійськими залізничниками ще в 1904 році. Її суть  полягає в «дотриманні правил», тобто працівники починають прискіпливо виконувати не роботу, а службові інструкції, уважно слідкуючи за тим, щоб жодна з них не була порушена, і робота за призначенням виконувалася якомога повільніше, до її повної зупинки включно. Така форма протестної боротьби стоїть в одному ряду з саботажем.

          За таким принципом «італійського страйку»,  з 3 червня цього року польські митники і розпочали виконання своїх обов’язків, перетворивши його на імітацію роботи, такий собі «митний політес». Кожну вантажівку, яка прибувала на кордон, як з території Польщі, так і з України, вони почали дуже ретельно і фактично без потреби оглядати по 3-4 години. При цьому майже половина працівників польської митниці кудись поділася – хтось пішов у відпустку, хтось на лікарняний, у когось виникли «сімейні обставини» або ще якісь імпровізації на тему причин відсутності на робочому місті.

         В результаті пропускна здатність ПП «Ягодин-Дорогуськ» впала майже вдвічі. Якщо раніше кордон перетинало 600-650 вантажівок за добу, то тепер – максимум 350. В результаті середній простій автомобілів в очікувані митного оформлення на кордоні почав становити півтори доби. У вихідні дні час простою збільшується майже вдвічі, до 2 – 2,5 діб. 

          Станом на 17 червня 2016 р., тільки в одному Ягодинському ПП, на виїзді з Польщі до України утворилася 7-кілометрова черга, а з боку України до Польщі – ще більша, 11-кілометрова,  з понад 500 автомобілів (підкреслюємо – мова йде тільки про вантажні автомобілі міжнародних перевізників!). А на ПП «Краківець» накопичилося понад 300 вантажівок.    

Можете собі уявити стан водіїв, яким у 30-градусну  спеку доводиться так довго вистоювати в штучно утворених чергах, без будь-яких побутових умов, аби дочекатися можливості доставити вантаж, який очікують замовники у Європі і в Україні.

         Такі дії польських митників спровокували багато неприємностей, яких завжди вистачає в подібних ситуаціях: спочатку з’являються охочі проїхати поза чергою, через це починаються взаємні претензії, які переростають у сварки, бійки, і стихійне блокування проїжджої частини, в результаті чого стає неможливим  проїхати навіть спеціальною смугою на умовах Митної конвенції.

         Втрати міжнародних автоперевізників через такі невиправдані простої на кордоні з 3 по 21 червня загалом складають сотні мільйонів гривень.   Наприклад, ПАТ «КВК «Рапід» за цей період втратило більше 160 тис. грн.

         Нові підходи до чухання потилиці

         Але звинувачувати у всьому тільки польських митників було б неправильно. Насправді, мова йде про набагато глибшу проблему, яка так чи інакше обов’язково дасть про себе знати ще не раз, якщо для її вирішення не буде вжито невідкладних заходів на державному і політичному рівні. Адже ніхто не може гарантувати, що за прикладом польських митників, заради відстоювання своїх інтересів, завтра не почнуть у такий же спосіб «виконувати» свою роботу, наприклад, угорські прикордонники чи словацька транспортна поліція, або ще хтось – наприклад, ті ж самі митники, тільки вже не польські, а українські.

Окрім польської, на інших ділянках кордонів Євросоюзу подібних проблем поки що немає, але те, що всі спостерігають за подіями у Польщі, і за реакцією на це неподобство з боку прикордонних країн (у тому числі й України), сумніву не викликає.

         Оскільки наше профільне міністерство взагалі не реагувало на ситуацію, яка склалась на західному кордоні, керівництво АсМАП України в перші ж дні інциденту звернулося з листом до Прем’єр-міністра України, щодо необхідності негайного виправлення ситуації. Очевидно, що крім міжнародних перевізників, помічати подібні проблеми міжнародної торгівлі та перейматися ними в Україні більше нікому.

         Уряд, щоправда, негайно доручив Державній фіскальній та прикордонній службам зустрітися з польськими колегами для врегулювання цього питання. Але на  цьому все й застигло, тому що в традиціях «італійського страйку» давно сформована й «специфіка» роботи наших міністерств. Мова не йде навіть про їхню хронічну бездіяльність. Швидше говорити треба про те, що вони не можуть працювати, хоч би й захотіли. Наприклад, для керівника ДФС України, вже майже рік не можуть призначити заступника з митних питань, а в Департаменті стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури упродовж тривалого часу керівника взагалі немає.

    В результаті, на зустріч з поляками поїхали не керівники ДФС та прикордонної служби, а фахівці середньої ланки. 23-24 червня 2016 р. вони зустрілися з польськими колегами такого ж рівня, і ті їм по-дружньому пояснили, що доти, доки польський Уряд не задовольнить їхні вимоги, ніяких позитивних змін у роботі польської митниці не передбачається.

         А тимчасом перевізникам у чергах на пунктах пропуску залишається хіба що й далі чухати свої потилиці.

         Що це за «нові підходи» у вирішенні серйозних транспортних  проблем, які зачіпають інтереси держави?

         Після таких потужних «міжнародних перемовин» на виконання доручень Прем’єр-Міністра, складається враження, що візит їх українських учасників до Польщі був не надто ефективним. Адже станом на 28.06.2016р. у пунктах пропуску на польській ділянці кордонів Євросоюзу накопичилось вже понад 1 000 автомобілів з вантажами до країн Євросоюзу!

         Тобто представницький рівень сторін на таких важливих перемовинах був неприпустимо низьким. І навряд чи їх результати виявилися б іншими, якби їх проводив хоч би й сам голова ДФС України. Найбільше, що він міг би зробити за таких обставин – поставити до відома шановного Прем’єр-міністра, що подібними питаннями повинно займатися ДФС разом з МЗС, і що перемовини треба проводити не тільки з керівниками польської митниці, а і керівництвом Уряду Республіки Польща, та шановним головою представництва Європейського Союзу в Україні п. Яном Томбінським, аби ініціювати розгляд та термінове врегулювання інциденту на рівні відповідних структур Європейського Союзу. Адже в чергах на кордоні стоять не тільки українські перевізники, і мова йде навіть не стільки про черги, скільки про саботування та невиконання державою Польща в особі своєї митної служби цілого пакету міжнародних угод про торгівлю та безперешкодне переміщення товарів.

         Також потребує окремої оцінки Прем’єр-міністром України робота нашого Міністерства інфраструктури, яке практикує у своїй діяльності принципи «італійського страйку» вже понад десятиліття. Очевидно, ця шановна профільна установа вважає, що до подібних інцидентів вона не має ніякого відношення, і найбільше, що можна зробити з її боку – це включити питання про черги на польському кордоні у план своєї роботи на наступний рік.  

         Що стосується польських митників, то нехай вони вибачають, але через призму найважливіших міжнародних угод в сфері транспорту і торгівлі  їхні амбіції виглядають, м’яко кажучи, приватними, а рішення профспілки про застосування вищезазначених методів - щонайменше безвідповідальним.

         Іншими словами, до інциденту, безумовно, найперше спричинилися дії, точніше – організована бездіяльність польських митників. А от до причин його ескалації (будемо говорити про Україну) слід віднести бездіяльність інших посадових осіб, найперше – у численних міністерських кабінетах, які несуть солідарну відповідальність за порядок у державі та євроінтеграцію України, і повинні, нарешті, усвідомити необхідність захисту інтересів українського бізнесу.

         Треба конкретними справами, а не тільки на словах розвивати стосунки з прикордонними країнами, будуючи нові митні переходи, спрощуючи процедури переміщення товарів, та впроваджуючи спільний контроль в пунктах пропуску до ЄС. Про це свого часу була досягнута домовленість між Президентами України та Польщі, але після гучних заяв ми так і не побачили практичних кроків у цьому напрямку.

         Відлуння принципів

         Все українське телебачення у своїх трансляціях майже місяць показує черги у пунктах пропуску, а з усіх наслідків – маємо хіба що аналогічні повідомлення та коментарі блогерів в інтернеті.

А чому нічого не чути про позицію і дії влади щодо такої серйозної проблеми міжнародного значення? Може, тому, що вже давно всі наші міністри з чиновників офіційно перетворилися на «політичні фігури», які за результати свого неробства нібито несуть якусь незрозумілу «політичну відповідальність»? Хто пояснить – у чому вона полягає? І про яку політику йде мова – про ту, яку ми зараз бачимо у пунктах пропуску на кордоні? При такій відвертій бездіяльності, байдужості влади до інтересів національного бізнесу, до елементарного порядку скрізь і всюди, на яку повагу в Євросоюзі може розраховувати Україна? Чи не є це питання для нас усіх набагато глибшим і принциповішим, ніж його відлуння в чергах на кордоні?

                                                                            

 

2016-07-05
Смотреть все
Комментарии к статье: 0

Добавить комментарий:
Имя:
Сообщение:


Обратная связь


Погода

Цена на топливо в Украине

Цена на топливо в мире

Пробки

Прогноз погоды в Киеве » Украина Цены на бензин Стоимость топлива по странам мира Пробки на Яндекс.Картах
Все права защищены © Перепечатка материалов разрешена только при условии размещения ссылки на сайт!